Hur man förbereder sig för en lång flygresa

Mitt tips är att komma till flygplatsen 3 timmar i förväg, och detta är på grund av  2 anledningar. Genom att komma dit så tidigt, så är jag alltid en av, om inte den första, att faktiskt checka in för mitt flyg, som vanligtvis gör att jag får en bra plats, och jag behöver inte vänta i långa köer. Det andra skälet för alltid komma till flygplatsen minst 3 timmar innan ditt flyg avgår, är att om du checkar in tidigt så kan du inte missa planet för att det är "överbokat".

När det är möjligt försöker jag undvika att ta med stort bagage ombord på planet, men ibland är det oundvikligt, beroende på hur länge jag ska iväg. Vad du tar med dig på planet kan göra en stor skillnad mellan att ha en trevlig flygning och en som är så otroligt tråkig att du blir galen

Jag försöker alltid se till att få med en fulladdat MP3-spelare, min MP3-spelare har batteritid för minst 20 timmar av musik så jag behöver aldrig öppna min väska för att få tag på en CD eller ett minneskort, och således har mycket mer musik att lyssna på då dags att lyssna på den.

På så sätt har jag musiken till alla humör jag kan vara på, så jag bara laddar upp den och lyssna tills jag somnar på planet. Bara utifall jag inte somnar, så tar jag även med big en bok. Jag tycker om att

Jag rekommenderar förövrigt att du tar med dig en mjuk tjocktröja på planet, då denna kan användas om det blir kallt, eller om du känner för att sova så kan du använda den som en kudde.

Du kan även ta mid dig sådana där handhållna tv-spel, som t.ex. psp eller liknande. Om du inte är på humör för att läsa eller lyssna på mysik, så kan du slappna av med en avslappnande spelsession. Om du håller dig sysselsatt på planet så kommer du att bli förvånad över hur snabbt flygresan faktiskt går, om du stirrar på klockan varannan minut så kommer du inte ha få en trevlig flygupplevelse.
Det skrivs även liknande tips på resfeberbloggen.

Allt om resor - bloggen med tips

Här på allt om resor så ger vi dig, förutom massor med bloggande, många tips på var du kan åka på semester

RSS 2.0